Pražská běžecká tour


https://meziprekazkami.blogspot.com/2019/02/prazska-bezecka-tour.html#more

Chcete si někde pravidelně ověřovat běžeckou formu? Mám pro vás jeden zajímavý tip. 

O uplynulém víkendu jsem se zúčastnila dalšího závodu seriálu Pražská běžecká tour. Nebojte nehodlám psát "report" ze silniční pětky. To by mi přišlo lehýnce na hlavu, každý měsíc to samé:
"Po půl kilometru je mi nějak blbě, mrknu na hodinky... Kriste! Zase přepálený start. Ubírám zhruba půl minuty na kilometr a snažím se dohnat kyslíkový deficit. První zatáčka, ostrá levá. Klasicky proti slunci, takže vidím tužku, ale je mi to jedno, protože trať znám nazpaměť a tak se akorát modlím ať nesestřelím nějakého malého piráta silnic na odrážedle... Obrátka v půlce závodu. Otočku o 180° jsem málem nezvládla a skončila ve křoví... Předlouhá cílová rovinka... 500m do cíle. Je mi zle a před očima mám černo. Matně si uvědomuji, že podbíhám most, za kterým zpravidla stojí fotograf, a tak mobilizuji zbytky sil a snažím se z obličeje utřít aspoň ty nejhorší soply... Pak už nevím nic."

Hlavní důvod, proč bych se o PBT chtěla zmínit je tréninkový rozměr věci. Tady nejde o slávu, o úžasné cílové fotky (ty odpovídají přesně situaci "Je mi zle a před očima mám černo...") a dokonce ani o finišerské medaile... Nejspíš jsem právě odradila většinu fetišistů, kteří bez medaile nehnou prstem, ale nevadí. Tahle akce je unikátní v tom, že se běhá každý měsíc na naprosto stejné trati, která je certifikovaná. Volíte mezi 5km a 10km. A tak si tu můžete měsíc co měsíc v ostrém režimu ověřit svou běžeckou formu. Obzvlášť by se to mohlo zamlouvat těm, kteří příliš neholdují "masovkám". Zde na každou trať vyráží kolem stovky běžců. Ale pozor - žádná ořezávátka. Vítězný čas pětky bývá standardně kolem 18 minut a na desítce se většinou třese hranice 35 minut. Ale jestli jste střelci a běhá vám to, bedna, medaile a drobné ceny vás neminou. Pokud absolvujete v jedné sezoně alespoň 6 závodů, vysloužíte si zcela všeříkající titul "Pravidelná běhna". 

Zaujala vás Pražská běžecká tour?

Pořádá: Vaše Liga
Registrace: Můžete si registrovat účet na stránkách VL, nebo prostě přijít v den závodu a registrovat se ručně.
Cena: On-line přes účet 100,-. Na místě v den závodu 200,-
Tratě: každý měsíc 5km a 10km, dvakrát ročně i půlmaraton a trailový závod
Kde: cyklostezka podél Vltavy v Braníku
Výsledky, reportáž a fotografie za závodu: 1-3 dny po akci na facebookové stránce PBT


Stezka, na které se závod běhá. Lidé v plavkách se tu vyskytují bez ohledu na venkovní teplotu. Hned vedle startu mají klubovnu otužilci :) 

Související články:

Kde trénovat OCR - Predator Gym
Kde trénovat OCR - překážky v Praze
Kde trénovat OCR - Fitness svět pod Palmovkou

Videa z tréninků - kanál YouTube


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj případný komentář!

Oblíbené